Kirjoittajan mukaan: Teemu Ohman (tohman_at_hidden_email_address.net)
Päiväyksen mukaan: 12.01.2005

Terve taas,

tuossa aamusemmalla vilkuilin puiden ja alempien pilvien välistä taivasta ja vähän semmoinen hytinä tuli, että siellä olisi vieläkin jotain meininkiä, mutta varmaksi ei voi mennä sanomaan.

Miten muuten on noiden polaaristen stratosfääripilvien nimeämisen laita? Kutsuuko niitä ammattilaset enää koskaan helmiäisiksi (siis ulkomaanelävät)?

Mulla on muuten alkamaisillaan projekti viimeisen 3-4:n vuoden helmiäis-, sateenkaari- ja siitepölykehähavaintojeni kokoamiseksi, joten juvemmalle voi tulla talven mittaan nivaska, mikäli Marsin kaksoisviisiö ja biorytmit suovat.

        Teemu

On Wed, 12 Jan 2005, Reima Eresmaa wrote:

> Terve terve,
>
> Teemulle kiitoksia hälytyksestä. Ikävä kyllä en omasta puolestani pysty
> Helsingissä samaa raportoimaan, vaikka taivas melkein kokonaan selkeä onkin.
> Toivottavasti jossakin päin maata on sekä helmiäisiä että muuten pilvetön
> taivas.
>
> Positiivisia havaintoja tekevät, lähettäkääpä piirroksia ja havaintokertomuksia
> (ja miksei valokuviakin) Jarille Juvalle, niin myös me vähemmän onnekkaat
> saamme aikanaan Ursa Minorin sivuilla maistiaisia tästä harvojen herkusta.
>
> -Reima-

M.Sc. Teemu Öhman          _______/ \    IMPACT CRATERS!    / \_______
Department of Geosciences            \         __          /
Division of Geology                   \_______/  \________/
P.O. Box 3000
FI-90014 University of Oulu
FINLAND
e-mail: teemu.ohman_at_oulu.fi 	or              tohman_at_sun3.oulu.fi
phone: +358-8-553 1404 	 	or              +358-40-566 7143
fax: +358-8-553 1484