Kirjoittajan mukaan: Veikko M{kel{ (pvtmakel_at_hidden_email_address.net)
Päiväyksen mukaan: 11.05.2003

On Sun, 11 May 2003, [iso-8859-1] Kai Hämäläinen wrote:

> Omasta puolestani totean että sain itseni liikkeelle asian
> tiimoilta ja havaitsin koivun siitepölykehän tänään 11.5.
> klo 11:30 aikaan. Oli kaksinkertainen, vahvuudeltaan kakkosen
> luokkaa (jos muisti ei pahasti pätki, asteikko oli muistaakseni
> Siitepölykehiä lienee havaittu viime päivinä runsaasti; näistä
> olisi hauska kuulla.

Samanlaista näkyi myös täällä Helsingin Ullanlinnassa klo 15. Kuvaus vastaa varsin hyvin Kaitsun havaintoa. Pääsinpä laittamaan  Tähtihälyyn ensimmäisen siitepölykehähälytyksen.

Olen kyllä katsellut tässä muutamana päivänä, kun on ollut sinistä taivas, mutta en ole nähnyt ainuttakaan. Tänään oli minulle ensimmäinen.

-VeikkoM-