Kirjoittajan mukaan: Jarkko Korhonen (jarkkoko_at_hidden_email_address.net)
Päiväyksen mukaan: 19.09.2000

On Tue, 19 Sep 2000, Marko Riikonen wrote:

> Tänään näimme Leenan kanssa kaalipellolla töissä ollessamme sumukaren
> interferenssikaaren. Se oli pääkaaresta puolta ohuempi ja reilusti
> irrallaan sisäpuolella.
>
> Itse ne muista nähneeni interferenssikaarta sumukaarella ennen, onko
> muilla kokemuksia asiasta?
>
> t. Riikonen

Pistän tämän ilmakehälle mieluummin.

Hassua, että M.R. otti asian puheeksi, koska näin juuri viime pe-aamuna (17.9.) n. klo 08:30 junasta Riihimäki-Lahti-välillä aamusumussa oikein hyvän sumukaaren, sivusumukaarta en nähnyt, MUTTA huomioni kiinnittyi todellakin sumukaaren sisäpuolella siitä irrallaan olleeseen kaarenpätkään, joka näkyi kaaren lakiosan kohdalla ei kovin pitkänä. Ilmeisesti minä siis olen nähnyt sumuinterferenssikaaren ja onpa havainnollani vielä vieressä istunut todistaja. Kuvaa ei ilmiöstä tullut, kamera tuli kaivettua esiin, mutta ilmiö oli mennyt sumuhattaroiden paikallisuuden vuoksi ja olihan ikkunakin vaunussa pahuksen likainen. Kalliit junaliput eikä edes puhtaita ikkunoita. Voi voi...

                Jarkko Korhonen