havaintotornit-l@ursa.fi

viestiarkisto

Tämä havaintotornit-l@ursa.fi-listan viestiarkisto. Huomaa, että voit vastata viesteihin tältä sivulta ainoastaan, jos olet jo liittynyt listalle.

Kirjoittajan mukaan: Arto Oksanen (arto.oksanen_at_hidden_email_address.net)
Päiväyksen mukaan: 01.05.2008

Omat havaintoni onnistuivat myös hyvin vaaleasta taivaasta huolimatta. Sain jälkihehkusta 93 kuvaa joista laskin 10 perättäisen kuvan mittauksista keskiarvot ja virhearviot. Jälkihehkun eksponentaalinen himmeneminen näkyy varsin selvästi. Ensimmäinen kuva on otettu vain 8 minuuttia gammapurkauksen jälkeen.

midpoint JD CR err

2454587.339	17.798	0.088
2454587.349	18.329	0.120
2454587.360	18.484	0.087
2454587.375	18.751	0.076
2454587.393	18.868	0.055
2454587.411	18.956	0.052
2454587.429	19.044	0.067
2454587.449	19.012	0.064
2454587.469	19.156	0.076

Magnitudit on kalibroitu kahden jälkihehkun lähellä olevan USNOB1.0 tähden avulla.

Valokäyrä löytyy täältä:

http://murtoinen.dyndns.org/ccd/grb/grb080430/grb080430.gif

arto