havaintotornit-l@ursa.fi

viestiarkisto

Tämä havaintotornit-l@ursa.fi-listan viestiarkisto. Huomaa, että voit vastata viesteihin tältä sivulta ainoastaan, jos olet jo liittynyt listalle.

Kirjoittajan mukaan: Arto Oksanen (arto.oksanen_at_hidden_email_address.net)
Päiväyksen mukaan: 09.11.2007

Joo, mielenkiintoinen ja varsin helppo kampanja, kun tähti ei todennäköisesti edes näy. Tuo 14 päivän aamuyö on kaikkein tärkein, sillä niiden havaintojen perusteella Hubble joko havaitsee tai ei havaitse kohdetta saman päivän iltana. Näin "Tavallinen pallontallaajakin" pääsee mukaan Hubble-havaintoihin ja merkittävän panoksen antaneet päässevät mukaan havainnoista tehtävään tieteelliseen artikkeliin.

Kannattaa yrittää osallistua, mikäli sää suinkin sallii. Itse olen tuolloin Chilessä ja siellä kohde nousee hieman liian myöhään kampanjan kannalta, mutta yritän havaita sitä sieltä käsin jo edellisinä öinä.

Muistakaa raportoida havainnot heti AAVSOlle.

arto