From: owner-havaintotornit-l_at_mail.ursa.fi [mailto:owner-havaintotornit-l_at_mail.ursa.fi] On Behalf Of Henri Taino Sent: 4. maaliskuuta 2005 17:22
To: havaintotornit-l_at_ursa.fi
Subject: Re: [havaintotornit-l] RE: Lisää Härkämäen uuden kameran testausta

Olemme alusta alkaen tallentaneet kuvat FITSeinä, muutoin niistä ei olisi kummempaa hyötyä. Nimikäytännöstä olemme keskustelleet jo alustavasti ja todennäköisesti otamme käyttöön jotain hyvin samanlaista nimikäytäntöä kuin teillä Nyrölässä on jo käytössä. Samoin hakemistorakenne täytyy myös miettiä kuntoon - ja varmuus kopiointi.

Ongelmana ei yleensä olekaan kuvien nimeäminen tai ohjeiden puuttuminen, vaan niiden puutteellinen noudattaminen. Kuvamateriaalin määrä on valtava, jo muutamankin kohteen jälkeen. Ja jos kuvat eivät ole oikein nimettyjä ja oikeassa paikassa, on niiden löytäminen jälkikäteen työlästä.

Terveisin,

Henri Taino
Warkauden Kassiopeia

Celebrate Yahoo!'s 10th Birthday!