Kirjoittajan mukaan: Jenni Elina Holopainen (hopsis_at_hidden_email_address.net)
Päiväyksen mukaan: 21.12.2005

Anteeksi että olen taas äänessä, vaikken tiedä vielä mistään mitään, mutta eikös se painaminen ole prosessi johon voi pistää käden väliin? En nyt suuntaa sinuun tätä kommenttia, Jarmo, mutta noin yleensä ottaen? Eikö siellä ole joku häiskä joka nämä kuvat kirjaan hyväksyy, ja kun tämän häiskän tiedämme, ja tiedämme että kuvia on tulossa johonkin olennaiseen julkaisuun, niin eikös tätä häiskää olisi hyvä ottaa riveleistä ja kysyä, että onhan ne kuvat valkattu hyvin? Jos ei ole, niin sitten valikoidaan hyvin. Eihän siinä ole mitään mieltä, että kukkiin spesialisoitunut valikoi sammakoiden kutuseromoniaan kuuluvia kuvia. Ei tässäkään. Ei niin millään, oli budjettiselitykset mitä tahansa. Tämä homma tehdään vaikka ilmaiseksi. Meillä on päätähuimaavan kauniita kuvia, kuten nyt nämä Mikkisen kuvat. Laadusta ja kauneudesta ei ole puutetta. Pitää vaan olla valveutunut riveleistä ottaja, nykyajan haarniskakaveri. Vae? Eihän Ursa ole mikään ylväs ylhäinen jumalainen koskematon subjekti, jonka mielipidettä kumartamaton palaa poroksi, vaan siellä on ihmisiä niin kuin minäkin, joille kannattaa sanoa, että tuo ei ole ehkä paras kuva tuohon yhteyteen. Ja kukas sen paremmin tietää kun asian harrastaja, ja tällöin asian harrastajaa on kuunneltava enemmän kuin niin sanottuja asian omaisia. Siis, ennen kuin kuvat menee painoon, on ne hyväksyttävä kullakin jaostolla erikseen. Jokainen kuva, esittämään parhaana mahdollisena yksilönä aihetta. Muuten menee Ursan idea harakoille.

~JH