Ursa   Viestintä   Listat   halo-l   ~   Etusivu   Haku   Uudet sivut

halo-l [ät] ursa.fi

viestiarkisto

Tämä halo-l [ät] ursa.fi-listan viestiarkisto. Huomaa, että voit vastata viesteihin tältä sivulta ainoastaan, jos olet jo liittynyt listalle.

» Listan/viestin loppuun

Kirjoittajan mukaan: Timo Nousiainen (tpnousia_at_hidden_email_address.net)
Päiväyksen mukaan: 14.07.2005

On Wed, 13 Jul 2005, Marko Riikonen wrote:

> Varmaan ismo aavisteli Lowitzin kaarta. Tuollainen ylhäällä näkyvä Lowitz
> syntyy kun ilmassa on "tabulaarisia" kiteitä, elikkä litistyneitä
> laattamaisia pylväitä, jotka tilttaava Lowitz-akselin suhteen. Tuiki
> harvinainen näky, meillä taitaa olla kolme aiempaa havaintoa:
>
> 6.9.1985 Marko Pekkola
> 1.4.1994 Jarmo Moilanen
> 20.3.1996 Eero Savolainen
>
> Lisäksi sakuilla on kait ainakin pari ja joku historiallinenkin
> kandidaatti taidetaan tuntea.

Onko tämä sama halo josta aikoinaan käytettiin nimitystä c-lowitz? Minulla on hämärä mielikuva että minulla olisi sellaisesta havainto Kuopiosta, mutta kuvaa siitä ei tainnut olla, joten voi olla että se on luokiteltu epävarmaksi. Tai sitten vain vanhan muisti pätkii.

Anyway, hieno kuva!

--
Timo Nousiainen
University of Helsinki