Kirjoittajan mukaan: Timo Nousiainen (tpnousia_at_hidden_email_address.net)
Päiväyksen mukaan: 26.05.2005

On Wed, 25 May 2005, Marko Riikonen wrote:

> http://www.ursa.fi/~riikonen/halophotos2005/halophotos2005.html
>
> Olin Viikin aavoilla nurmikoilla lukemassa tenttiin, kun päälle tuli Ac-
> alue. Jossain vaiheessa siinä oli vähän aukon tapaista ja jotain töhnää
> näytti olevan taustalla. Hehku oli kova, olisi pitänyt olla kahdet
> aurinkolasit jotta olisi voinut mitenkään auringon läheisyyteen katsoa.
> Ihan huvikseni kuitenkin otin digikameralla nopeimmalla suljinajalla ja
> pienimmällä aukolla kuvia. Olin aika äimänä kun katsoin pää mustan laukun
> sisällä kameran näytöltä otoksia: ellipsihalohan se siellä.

> [...]

En pysty nyt karkastamaan onko noissa kuvissa tarkka aika, mutta jos ei ole, niin kerrotko. Voin tarkistaa Kumpulaan päästessäni huomenna josko lidarimme näki mitään. Se on kuitenkin aika lähellä. Olen silloin tällöin kiinnittänyt huomiota noihin Ac-virgoihin siinä datassa, siitä vain ei voi päätellä onko se jääkidettä vai vesipisaroita kun se ei mittaa depolarisaatiota.

University of Helsinki
Department of Physical Sciences
P.O. Box 64
FIN-00014 University of Helsinki