Kirjoittajan mukaan: Karla Tiensuu (ktiensuu_at_hidden_email_address.net)
Päiväyksen mukaan: 13.05.2002

Hei,

Oulussakin näkyi eilispäivänä vaikka mitä. Lauantai oli mulla A-lomaketasoa. Ohessa listausta eiliseltä, lomake tulee, jahka saan täytettyä, pilvi pitkin päivää ohutta Cs fib ja parhaassa vaiheessa Cs neb:

11.50-12.00:

- 22 r
- 22 ysk
- oikea saur

13.15-13.17
- 22 r
- 22 ysk

15.05-15.38 (kun ei ole valtavasti pyrakokemusta, tuolla on noita kysymysmerkkejä, määritys oli vähän hakusessa)

- 18 r
- 22 r + 24 (?) r (diffuusi, leveä vyö)
- 24 parhelia (?)

15.50-16.22 (ja jonkin aikaa tämän jälkeenkin, tosin pilvi alkoi jo paksuuntua ja kokkaroitua)

- 9 r
- 9 kirkastumat sivulla, miksi pitäisi kutsua?
- 18 r
- 18 kirkastumat sivulla
- 22 r
- 22 ysk
- 23 tai 24 r, diffuusi leveä rengas 22 r ulkopuolella
- 35 r
- 46 r

35 ja 46 oli varmoja havaintoja peilin avulla, muut myös ilman peiliä. Havaintomukavuutta pallopeili kyllä lisäsi... Kuvasinkin, tosin suhtaudun aika skeptisesti kuvien onnistumiseen. Katsotaan...

Zykkiä, hr:ää ja ala- ja vastapuolen haloja en nähnyt, koitin katsella.

Halohuhtikuu osui toukokuulle...

        Karla