Ursa   Viestintä   Listat   halo-l   ~   Etusivu   Haku   Uudet sivut

halo-l [ät] ursa.fi

viestiarkisto

Tämä halo-l [ät] ursa.fi-listan viestiarkisto. Huomaa, että voit vastata viesteihin tältä sivulta ainoastaan, jos olet jo liittynyt listalle.

» Listan/viestin loppuun

Kirjoittajan mukaan: Anne Kristiina Jokinen (ajokinen_at_hidden_email_address.net)
Päiväyksen mukaan: 19.05.1999

On Tue, 18 May 1999, Jouko Markkanen wrote:

> Olisiko mahdollista käyttää jotain weppijärjestelmää halohavaintojen
> raportoinnissa, tai jos ei ole pääsyä weppiin, lähettää havainnot jollekulle
> ylläpitäjälle joka ne voisi päivittää weppiin?

Nythän on jo olemassa kaksi weppilomaketta, jotka ilmeisesti oli tarkoitettu kevätprojektin ajaksi:

Viikottainen raportointilomake
http://www.ursa.fi/ursa/jaostot/halot/havainnot/viikkoraportti.html

ja B-lomakemuotoja varten
http://www.ursa.fi/ursa/jaostot/halot/havainnot/erikoisraportti.html

Näihin laitetut havainnot toimitetaan nyt halopostituslistalle, mutta ei liene suuri muutos ohjata havainnot yhdelle weppisivulle postituslistan sijaan? Minustakin olisi mukavampi seurata tilannetta joltain weppisivulta kuin lukea ja myöhemmin etsiä toisten havaintoja "sähköpostikaatopaikalta".

Tuota viikkoraporttilomaketta en itse ole käyttänyt sen takia, koska jako viikkoon on mielestäni vähän teennäinen. Jos satun näkemään halon sunnuntaina ja seuraavana maanantaina, pitäisi ne laittaa eri lomakkeilla. Omasta puolestani haluaisin nykyistä A-lomaketta muistuttavan weppisivun, johon voisi raksittaa näkemät halot ja laittaa niihin päivämäärät ja kellonajat. Nämä havainnot sitten menisivät (automaattisesti?) yhdelle weppisivulle, esim. päivämäärän mukaan järjestettynä.

Katseet kääntynevät Veikkoon päin... Olisiko liian iso vaiva ohjata weppilomakkeisiin laitetut havainnot yhdelle weppisivulle? Ihan muotoilematon teksti riittänee aluksi, ja jos homma toimii, voi sivun ulkonäköön kiinnittää huomiota myöhemmin.

Näiden weppisivulle raportoitujen havaintojen arvo voisi olla sama kuin nykyisen postituslistalle lähetettyjen havaintojen arvo, eli viralliset havainnot piirosten kera lähetetään edelleen jaostolle.

Lisää kommentteja?

t. Anne