finsprite-l [ät] ursa.fi

viestiarkisto

Tämä finsprite-l [ät] ursa.fi-listan viestiarkisto. Huomaa, että voit vastata viesteihin tältä sivulta ainoastaan, jos olet jo liittynyt listalle.

» Listan/viestin loppuun

Kirjoittajan mukaan: Panu Lahtinen (pnuu_at_hidden_email_address.net)
Päiväyksen mukaan: 25.07.2011

On Mon, Jul 25, 2011 at 07:18:54PM +0300, Mikkelin Ursa ry wrote:

> Moikka !
>
> Löytyykö muilla havaintoja samasta...on ehkä n. 300 km päässä Suomenlahdella?

Minulla on kamera mukana lomareissulla Ivalossa, kun pitäisi täällä viimeinkin saada kotelo aikaiseksi. Tähän asti käyttö ollut "settiä tulossa, ei sadetta tiedossa -> kamera ilman koteloa ikkunalaudalle" -tyylistä :-(

> [...]
> Kuvat Suomen aikaan. Valitettavasti meidän Video Analyzer ohjelmamme ei taivu antamaan sekunti aikataulua, mikä ymmärrettävästi hankaloittaa ajankohdan määrittämistä. Tuohon aikaan kuitenkin näytti kuvissamme, että Suomenlahdella /Helsingin edustalla olisi jonkinlaista tapahtumaa ollut.
>

> 1. kuvassa näyttäisi alhaalla keskellä hieman oikealla himmeähkö keijumainen hahmo olevan.
> http://www.ursa.fi/myrskybongaus/finsprite/kuvia/mikkeli/M20110724-015400.Png
>
> 2. kuvassa taas taitaa olla keijurivi tai piiri.

Hmm. Noita kuvia kun blinkkaa (vaihtaa nopeasti kuvasta toiseen), niin näyttäisi että ne ovat toistensa jatketta. Pinota ovat muistaakseni 6 min ajalta kasattuja. Veikkaisin lentokonetta lähestymisvalot päällä, kirkastumat siipivilkuista. Tainnut vain osua pahimmoilleen pinojen liitoskohtaan tuo vana.

> Laitoin Antti Mäkelälle saman viestin (lomalla ad.1.8.)

Katsotaan löytääkö Antti vastaehdokkaan tälle omalle arvelulleni salamapaikannusdatasta :-)

Panu

ps. Jos teillä on kuvia mahdollisista tarjokkaista näytille, eikä varsinaista paikkaa netissä laittaa näytille niitä, niin lähettäkää kuvat jaostolle (myrskybongaus@ursa.fi), niin voimme laittaa ne näkyville Ursan palvelimelle. Valitettavasti listalle ei voi lähettää liitetiedostoja.

--
Panu
"You haven't really been anywhere until you've got back home",