Ursa   Listat   deepsky-l   ~   Etusivu   Haku   Uudet sivut

deepsky-l [ät] ursa.fi

viestiarkisto

Tämä deepsky-l [ät] ursa.fi-listan viestiarkisto. Huomaa, että voit vastata viesteihin tältä sivulta ainoastaan, jos olet jo liittynyt listalle.

» Listan/viestin loppuun

Kirjoittajan mukaan: Jouni Raunio (jouni.raunio_at_hidden_email_address.net)
Päiväyksen mukaan: 21.03.2009

Onko todella näin? Itse olen pitänyt rajapyykkinä Debeb-tähteä joka on jotain 3000 ly kaukana ja se näkyy paljain silmin.

Kuulostaa uskomattomalta että voimme havaita erillisiä tähtiä toisista galakseista. Eikös Andromedaan ole matkaa 2-3 miljoona ly, se on aika pitkä matka.

jouni

  • Original Message -------- Subject: Re: [deepsky-l] Galaksit ja niiden tähdet From: Mikko Olkkonen <molkko_at_gmail.com> To: Jouni Raunio <jouni.raunio_at_saunalahti.fi> Date: Sat Mar 21 2009 22:47:30 GMT+0200 (FLE Standard Time)