Ursa   Listat   deepsky-l   ~   Etusivu   Haku   Uudet sivut

deepsky-l [ät] ursa.fi

viestiarkisto

Tämä deepsky-l [ät] ursa.fi-listan viestiarkisto. Huomaa, että voit vastata viesteihin tältä sivulta ainoastaan, jos olet jo liittynyt listalle.

Kirjoittajan mukaan: mikko olkkonen (molkko_at_hidden_email_address.net)
Päiväyksen mukaan: 30.10.2002

no tässä yksi pikaraportti: katsoin eilisiltana kirkkonummella 18" putkella galaksin M77. en tehnyt senkummempia muistiinpanoja tästä koska katsoin sen kahden katulampun välistä ja kaikki olosuhteita kuvaavat mittarit olivat varmaankin aikalailla nollilla. Kohde kuitenkin näkyi siinä mielessä kivasti, että keskuspullistuma erottui galaksin muista osista ihmeellisen selvästi aivan kuin juuri silläkohtaa olisi ollut joku linnunradan tähti. lähistöllä oli röykkiöittäin ngc galakseja, mutta näissä olosuhteissa ja ilman mitään suotimia ne jäivät katsomatta. mikk00
PS laitan kyllä ensikerralla sitten vähän oikeaoppisemmat havaintomuistiinpanot

Get a speedy connection with MSN Broadband.  Join now! http://resourcecenter.msn.com/access/plans/freeactivation.asp