[Yhdistys-l] Turun Ursa, Re: [Kerho-l] Tähtiharrastuspäivä 2020 - mitä tehdään?

Mika Aarnio mika.j.aarnio at gmail.com
Ma Kesä 22 14:16:04 EEST 2020

Hei!

Tähtiharrastuspäivää vietetään lauantaina 29.8., silloin Turun Ursa ry
pitää avoimet ovet Kevolan tähtitornilla (os. Ilttulantie 50 21330
Paimio) klo 14 - 18 ja sään salliessa katselemme tähtiä klo 20-24.
Päivällä toimintamme esittelyn lisäksi katsomme Aurinkoa, Merkuriusta ja
Venusta. Illalla Kuu (89 %), Jupiter ja Saturnus ovat alhaalla etelässä,
kaakossa on Nepturnus, idässä Mars ja Uranus.

Merkuriuksen vaihe on 94 % ja elongatio on 11 astetta itään.
Venuksen vaihe on 58 % ja elongatio on 45 astetta länteen.

Jos korona rajoittaa, niin voimme sään salliessa jakaa kuvaa verkkoon.

	/ Mika

Anne Liljeström kirjoitti 22.6.2020 klo 12.12:

> Hei kaikki,
>
> seuraavassa Tähdet ja avaruus -lehdessä pitäisi jo mainita jotain tämän
> vuoden Tähtiharrastuspäivästä (29.8.)
>
> Siitä olisi hyvä olla olemassa joku yleinen käsitys ja linja.
> Yhdistyksistä mitään toimintaa ko. päivälle on mulle raportoinut
> mielestäni ainoastaan UrSalo - olen kokoamassa juuri tapahtumasivua, voi
> olla että silmäilin mulle tulleet ilmoitukset huolimattomasti kun eivät
> ole vielä sivulla, mutta mitään valtavaa tapahtumien vyöryä nyt siis ei
> ole näiden tietojen mukaan odotettavissa.

> [...]

Lisätietoja postituslistasta Yhdistys-l