[mtj-l] Rataelementit ja tähtikartt aohjelmat

suhonen at ursa.fi suhonen at ursa.fi
To Syys 30 18:52:45 EEST 2010

Hei,

Tämä lista oli jäänyt väliin.

Minä olen hakenut pikkuplaneettojen rataelementtejä Lowellin observatorion
astorb.dat-tietokannasta, osoitteesta:

ftp://ftp.lowell.edu/pub/elgb/astorb.html

Tietokannassa on tällä hetkellä noin 560 000 pikkuplaneettaa, joista 251 000
ovat numeroituja.

Sky Map Pro 11 -ohjelmaa varten olen poistanut tietokannasta numeroimattomat
pikkuplaneetat ja sen jälkeen siirtänyt sarakkeita oikeille kohdille ja
poistanut ylimääräiset sarakkeet. Lopuksi olen kertonut Sky map -ohjelmalle,
että tästä lähtien rataelementit haetaan juuri muokatusta tiedostosta.
Sama tiedosto kelpaa myös Sky Map Lite 2005 -ohjelmalle, joka on Sky Map Pro 11
-ohjelman kevytversio. Siitä on poistettu mm. kaukoputken ohjausmahdollisuus.

Terveisin

               Matti Suhonen

Enemmän tietoa listasta Mtj-l