[mtj-l] Syksyn ja tulevankin vuoden mietteitä

Veikko Makela veikko.makela at ursa.fi
Su Loka 7 15:41:44 EEST 2001

Hei!

Tässä ei ole tapahtunutkaan mt-jaostossa mitään ihmeellistä
viime aikoina.  Jaostolaiset lienevät vielä kesähorteessa,
kun ei ole kuulunut mitään erityistä.

Lähitulevaisuuden suunnitelmiin kuuluisi Avaruus-2001
-näyttely.  Siellä jaostomme esiintyy sunnuntaina 4.11. klo
13-14.  Olen ajatellut, että Ursan näyttelyosastolla esi-
teltäisiin matematiikka- ja tietotekniikka-alaa kahdella
lyhytesitetyksellä (10 min):  "Tähtiharrastaja ja Internet2
sekä "harrastajat tähtikarttaohjelmat".  Olen periaatteessa
varautunut vetämään nuo esitykset itse, mutta jo jaostolaisis-
ta löytyy intoa ja halua osallistua, niin mieluusti jakaisin
osan esiintymisistä muille.  Meikäläisellä kun lienee aika
runsaasti ohjelmaa muussakin näyttelyssä.

DS-tapaamisen yhteydessä syyskuussa oli puhetta laitepäivistä
keväällä, maaliskuussa.  Näihin jaostomme varmaan lähtee täy-
dellä voimalla mukaan.  Ohjelmaa varmaan aletaan suunnitella
tuossa vuodenvaihteen tienoilla, mutta varmaan sinne yritetään
viime vuodesta poiketen järjestää hiukan enemmän pienesityksiä
eri teknisiltä aloilta. Miettikääpä jo ajoissa, jos teillä
olisi tuolloin jotain näytettävää.

Ursa Minoriin kaipaisin juttuja.  Lähettäkää lyhyitä ohjelmaesit-
telyjä, projektikuvauksia, ideoita etc.  UMIen deadlinet on
aina parillisten kuukausien puolivälissä.

Yhtä lailla tänne listalle voi laittaa ideoita, kysymyksiä ja
kertomuksia siitä, mitä viiem aikoina on puuhaillut.  Näiden
kirjoitusten ei tarvitse olla mitenkään valmisteltuja.  Olennaista,
että saadaan keskustelua aikaan.

-VeikkoM-

Enemmän tietoa listasta Mtj-l