[Kuuplan-l] International Observe the Moon Night 6.9.2014

Teemu Öhman teemusp.ohman at gmail.com
La Heinä 5 12:07:39 EEST 2014

Terve,

lähinnähän tuo InOMN on kansanvalistustapahtuma. Yhdistykset,
tutkimuslaitokset, museot, ja observatoriot siis järjestävät kuunäytöksiä,
esitelmiä ja muuta vastaavaa. Kun hommassa ovat mukana mm. NASA ja useat
merkittävät yliopistot, mahtuu mukaan kaikkea erittäin mielenkiintoista.
Mutta ylivoimaisesti valtaosahan noista tapahtumista on pienten
paikallisyhdistysten ja muiden vastaavien järjestämiä tapahtumia, joissa
lähinnä vain katsellaan Kuuta - kaikki käy. Ideana on siis levittää tietoa
Kuusta ja ilosanomaa sen havaitsemisesta samana päivänä (tai vähintäänkin
samalla viikolla) ympäri maailman. Jos rekisteröi sen oman tapahtumansa
tuolla InOMNin sivulla, voi toden teolla olla mukana todella
kansainvälisessä hauskassa projektissa, mutta eihän se rekisteröiminen
mikään pakko ole, vaikka jotain tuolloin kaveriporukalla järjestäisikin. Ja
jos ei paikallista tapahtumaa ole, niin sitten voi seurailla, mitä muualla
tapahtuu, kun livevideota varmasti pukkaa muutamista paikoista.

Teemu

--
Teemu Öhman, Ph.D.

No Cost Visiting Scientist