[Kuuplan-l] Kuu, planeetat ja komeetat -jaostolle vetäjiä

Veikko Mäkelä Veikko.Makela at ursa.fi
Ke Joulu 12 22:36:46 EET 2012

Hei!

Osa teistä on saattanut jo Ursa Minor -lehdestä lukea, että KPK-
jaostolle etsitään uusia vetäjiä.

Taustalla on se, että omien tulevien opiskelukiireideni vuoksi
joudun hiukan karsimaan harrastuspuolen tehtäviäni.  Toisaalta
oli hyvä saada vähän tuoretta näkemystä aurinkokuntatoimintaan.

Vetäjän ei tarvitsisi olla mikään aurinkokunnan kappaleiden
huippuasiantuntija. Tärkeämpää olisi halu saada alan harrastajat
tekemään asioita yhdessä. Yhdistysbyrokratiaa on hiukan, mutta
se on aika vähäistä ja nykyään se on aika suoraviivaista ja
jaostotoimikunta antaa tarvittaessa apua ja ohjeita.

Ihannetilanne olisi, jos jaostoa vetämään löytyisi parin kolmen
hengen tiimi, jolloin kenenkään ei tarvitsisi kantaa vastuuta
kokonaan itse. Ja onhan jaoston havaintokohderepertuaarikin aika
laaja vain yhdelle harrastajalle.  Sen verran tähän on saatu jo
lupausta, että Kuupuolen ja kenties vähän komeettajuttujenkin
suhteen on löytymässä apuvetäjäkandidaattia.

Itse en täysin vetäydy kuvioista, mutta vetäjätehtäviä en nyt
jatka. Voin kirjoitella paremmalla ajalla edelleen juttuja
aiheesta ja antaa asiantuntija-apua.

Jaoston havaintojen kokoaminen ja julkaisu on yhä enenevässä
tarkoitus saada Taivaanvahti-järjestelmään, joten sekin helpottaa
asioita.

Jos joku teistä on kiinnostunut olemaan tiimissä, niin yhteyttä
minuun tai Ursan jaostotoimikuntaa (jaostotoimikunta at ursa.fi).

-VeikkoM-

Enemmän tietoa listasta Kuuplan-l