[kuuplan-l] Jupiter ja Garradd

Tapio Lahtinen einarin at gmail.com
Ke Elo 3 23:07:02 EEST 2011

Moi,

Esiintyy muillakin kuin Jupiterilla.
Harvemmin on mulla tullut vastaan mutta ilmeisesti johtuu lähinnä
kahdesta asiasta.
- liian suuri fps-lukema (ilmeisesti Imaging Source-kameroissa ainakin
60fps-lukemilla tulee moista
- kohde jätetty liian himmeäksi (mulla esim K3CCDToolsilla pitää
kohteen histogrammi näyttää vähintään 200/255:sta)
Lisäksi ilmeisesti gainin kasvatus voimistaa ilmiötä.
http://www.astro-imaging.de/astro/dmk_artefacts_20091211.html

Tapio

Enemmän tietoa listasta Kuuplan-l