[kuuplan-l] P/2010 H2 kuvattu 24/25.4.2010

Veikko Mäkelä Veikko.Makela at ursa.fi
Su Huhti 25 22:46:42 EEST 2010

> Kumma ettei tästä ole enempää (kirkkaus)havaintoja.
> Eikä TheSky:lle ole vieläkään suoraan haettavissa komeettaa listalle
> vaikka yleensä ne on olleet tarjolla kiitettävän nopeasti.
> Jouduin itse lisäämään efemeridit.

Efemeridipuutteen huomasin minäkin.  Ei ole ehtinyt vielä
Minor Planet Centerin (MPC) sivuillekaan.  Nasan HORIZONS
-efemeridigeneraattorilla (http://ssd.jpl.nasa.gov/horizons.cgi)
rataparametrit ja efemeridejä saa toki jo lasketta.

Elementit olivat myös Yoshidan sivuilla:
http://www.aerith.net/comet/catalog/2010H2/2010H2.html

Kirkkaushavaintoja olen tarkastellut lähinnä Yoshidan sivulta
ja CometObs-listalta: