[Aurinko-l] Cygnukselle aurinkoesitys

Veikko Mäkelä pvtmakel at dubhe.ursa.fi
Ke Heinä 5 11:38:14 EEST 2017

> Esitelmästä en tiedä, mutta jonkinlainen aurinkohavaintopaja varmaan
saadaan pystyyn. Laitteita ainakin tulee. Itse
> en ole kovin innostunut pitämään kolmatta kertaa lyhyen ajan sisään samaa
esitelmää, joka myös aurinkokuntamiitissä kuultiin.

On sovittu Tonin kanssa, että Cygnuksen esittelypisteiden basaariin
lauantaiaamupäivälle 29.7. on tulossa aurinkohavainto- ja
havaintolaitepiste.  Ainakin H-alfa-laitteistoa.  Katselua, ja jos on
pilvistä vain laitteiden vertailua.

Varmaan jos muitakin aurinkoryhmäläisiä on tulossa paikalle, niin voi ottaa
omaa laitteistoa mukaan.   Erilaisten h-alfa-vehkeiden vertailu voisi olla
kiinnostavaa.  Myös muita näkyvää valoa ja muita kapeakaistakanavia.

terv.
-VeikkoM

Lisätietoja postituslistasta Aurinko-l