Sky-Watcher

Sky-Watcher StarQuest-102MC

369,00 410,00

StarQuestin putki on optiikaltaan sama kuin Skymax-102 -mallissa. Suljettu Maksutov-Cassegrain-rakenne mahdollistaa pienestä koosta huolimatta pitkän polttovälin, helppohoitoisen suljetun rakenteen ja korkean kuvanlaadun. Kolmijalkainen ekvatoriaalinen Starquest-102MC on kevytrakenteinen, ja helppo kuljettaa havaintopaikalle tai ottaa vaikka matkalle mukaan. Starquest-102MC soveltuu myös lahjaksi tai tähtiharrastuksen aloittamiseen.

StarQuest-102 kaukoputken peilin halkaisija on 102 mm. Tämän kokoinen kaukoputki on omiaan yleiseen harrastelijakäyttöön, sillä valovoima riittävä monenlaisiin kohteisiin, mutta putken paino pysyy kuitenkin kohtuullisena. Mukana tulevat kaksi okulaaria antavat suurennukset, jotka sopivat hyvin esimerkiksi Kuun, Jupiterin ja muiden planeettojen, tähtien, avonaisten tähtijoukkojen ja kirkkaimpien galaksien katseluun. Lisävarusteena on saatavilla mm. erilaisia okulaareja. StarQuestin jalustan kevyen rakenteen takia emme suosittele putkessa käytettäväksi painavia lisävarusteita: kameraa, raskaita okulaareja, kuten esim. zoomit tai painavaa aurinkosuodatinta.

Ursasta ostettavan kaukoputken hintaan sisältyy lisäksi Tähdet-vuosikirja (sh. 16 €), Kaukoputket – käyttäjän opas (sh. 15,15 €). Noudon yhteydessä saat alkuopastuksen kaukoputken käyttöön.

Ensimmäistä kaukoputkea ostamassa? Tutustu kaukoputken ostajan oppaaseen.

Samanlaisella optiikalla varustettu kaukoputki on saatavilla myös mobiilisovelluksen kautta ohjattavalla go-to-jalustalla.

Paino 10 kg (kilogramma)
Mitat 95 × 29 × 23 cm (senttimetri)
Objektiivin halkaisija

Tekijä

Paketin mitat

95 x 29 x 23 cm, 10kg

Muuta

Hintaan sisältyy Tähdet-vuosikirja (sh. 16 €) sekä Kaukoputket – käyttäjän opas (sh. 15,15 €).

Tähtitieteellinen yhdistys Ursa ry

Ursa on Suomen suurin tähtitieteellinen yhdistys. Välitämme tietoa tieteestä ja tarjoamme selkeän ja asianmukaisen käsityksen maailmankaikkeudesta. Ursan jäsenet ovat kaikenikäisiä tiedonjanoisia ihmisiä ympäri Suomen.

Ursa julkaisee Tähdet ja avaruus -lehteä sekä tietokirjoja tähtitieteestä ja sen lähitieteistä. Hyvälaatuiset kaukoputket ja tähtikiikarit saat jäsenenä edullisemmin Ursan myymälästä. Tietämättömyyttä, toivottomuutta ja tylsistymistä vastaan tarjoamme kursseja, esitelmiä, kerhoja ja leirejä sekä Kaivopuiston tähtitornilla tähti- ja aurinkonäytöksiä.

>> Uskalla tietää, liity Ursaan.