Sky-Watcher

Sky-Watcher Skymax-127 SynScan AZ GOTO

649,00 721,00

Korkealuokkainen Skymax 127 tietokoneohjattuna.

Korkealaatuisesta optiikastaan tunnettu Skymax 127 -kaukoputki automaattisella goto-jalustalla. Laitteen muistissa on yli 40 000 kohdetta, minkä lisäksi käyttäjä voi lisätä muistiin omiaan tai kytkeä kaukoputken tietokoneensa tähtikarttaohjelmaan. Suuntaus  helpolla ”kirkkain tähti” tai ”kahden tähden” -menetelmällä. Nopea ja helppo pystytys ilman työkaluja.

Jalusta vaatii 12 V tasavirtaa. Pakkauksen mukana tulee paristokotelo (8 kpl AA, eivät sisälly hintaan), tai virran voi järjestää esimerkiksi 12V vähintään 1A virtalähteellä tai akulla (eivät sisälly hintaan). Laite ei sovellu käytettäväksi kovassa pakkasessa.

Laitteen käyttöliittymä on englanninkielinen, mukana tiivistetyt ohjeet suomenkielisenä. Ursasta ostetun kaukoputken hintaan sisältyy alkuopastus Ursassa ja puhelintuki.

Ursasta ostettavan kaukoputken hintaan sisältyy lisäksi Tähdet-vuosikirja (sh. 16 €) sekä Kaukoputket – käyttäjän opas -kirja (sh. 15,15 €)

AZ GoTo -jalustan käyttöohje (englanniksi, pdf-tiedosto)

Astronomy Now -lehden arvio laitteesta:
”This is one of the jewels in the Sky-Watcher’s crown. Its large enough to produce richly detailed, high-contrast Lunar and Planetary images…The Skymax-127 packs a performance punch with a relatively short cool-down time…”
Ade Ashford, www.scopetest.com

• maksutov-cassegrain-tyyppinen peilikaukoputki
• objektiivin läpimitta 127 mm
• polttoväli 1500 mm (f/11,81)
• okulaarit (1,25″) 10 ja 25 mm
• suurennukset 60x ja 150x, barlowin kanssa lisäksi 120x (ja 300x)
• 2x deluxe-barlow (T-kierre kameran kiinnittämistä varten)
• optinen 6×30 etsin
• tietokoneohjattu SynScan AZ GoTo -jalusta
• seuranta
• alkukohdistus kirkkaimman tähden tai kahden tähden metodilla
• kompassi kirkkaimman tähden kohdistusmetodia varten
• liitäntämahdollisuus tietokoneeseen (RS-232 kaapeli)
• yli 42900 kohdetta: Kuu ja planeetat (9), nimetyt tähdet (212), NGC-luettelo (7840), IC (5386), Messier (110), Caldwell (109), kaksoistähdet (55), muuttuvat tähdet (20), SAO (29523), käyttäjän määrittelemät (25)
• ID tunnistustoiminto
• verkosta päivitettävä ohjain

Paino 12 kg
Tuotekoodi

10211

Tekijä

Sky-Watcher

Paketin mitat

87 x 44 x 25 cm

Tähtitieteellinen yhdistys Ursa ry

Ursa on Suomen suurin tähtitieteellinen yhdistys. Välitämme tietoa tieteestä ja tarjoamme selkeän ja asianmukaisen käsityksen maailmankaikkeudesta. Ursan jäsenet ovat kaikenikäisiä tiedonjanoisia ihmisiä ympäri Suomen.

Ursa julkaisee Tähdet ja avaruus -lehteä sekä tietokirjoja tähtitieteestä ja sen lähitieteistä. Hyvälaatuiset kaukoputket ja tähtikiikarit saat jäsenenä edullisemmin Ursan myymälästä. Tietämättömyyttä, toivottomuutta ja tylsistymistä vastaan tarjoamme kursseja, esitelmiä, kerhoja ja leirejä sekä Kaivopuiston tähtitornilla tähti- ja aurinkonäytöksiä.

>> Uskalla tietää, liity Ursaan.

Saatat myös pitää...