Matematiikkakurssi (12–17-v.) S2019

Tieteiden talo*, tiistai klo 18.0020.00
haastava

Kesto: 17.9.3.12.
jäsenhinta 10 € / muut 20 €

Kurssilla tutustutaan matematiikan soveltamiseen ongelmanratkaisussa. Opimme uusia lähestymistapoja niin teoreettisten kuin käytännön ongelmien ratkaisemiseen. Kurssilla edetään nopeasti, ja kurssi sopiikin erityisen hyvin niille, jotka kaipaavat haastavampia ongelmia kuin mitä peruskoulussa käydään. Kurssilla opitut menetelmät ovat matemaattisen luonteensa vuoksi universaaleja, ja niistä on hyötyä läpi peruskoulun ja lukion.

* HUOM! Kun saavut Tieteiden talolle, tarkista luokkahuoneen numero ovea vastapäätä olevalta infotaululta! Huone vaihtelee syksyn mittaan.

Lähtötasovaatimus: kurssilaisilta toivotaan alakoulun matematiikan kohtalaista hallitsemista (lisätietoja voi tiedustella osoitteesta nuoriso@ursa.fi).

Huom! Jäsenhinta kursseille on voimassa vain kun kurssilaisella itsellään on Ursan jäsenyys. Huoltajan jäsenyys ei oikeuta jäsenhintaan.

Kurssilaisen tiedot *

Tieteiden talo*, tiistai klo 18.0020.00
haastava

Kesto: 17.9.3.12.
jäsenhinta 10 € / muut 20 €

Tuotekoodi

0221689214687

Tähtitieteellinen yhdistys Ursa ry

Ursa on Suomen suurin tähtitieteellinen yhdistys. Välitämme tietoa tieteestä ja tarjoamme selkeän ja asianmukaisen käsityksen maailmankaikkeudesta. Ursan jäsenet ovat kaikenikäisiä tiedonjanoisia ihmisiä ympäri Suomen.

Ursa julkaisee Tähdet ja avaruus -lehteä sekä tietokirjoja tähtitieteestä ja sen lähitieteistä. Hyvälaatuiset kaukoputket ja tähtikiikarit saat jäsenenä edullisemmin Ursan myymälästä. Tietämättömyyttä, toivottomuutta ja tylsistymistä vastaan tarjoamme kursseja, esitelmiä, kerhoja ja leirejä sekä Kaivopuiston tähtitornilla tähti- ja aurinkonäytöksiä.

>> Uskalla tietää, liity Ursaan.