Matematiikan peruskurssi 1 (11-16-v.) K2018

haastava

Kesto: 23.1.-24.4.
vetäjä: Emilia ja Antti
jäsenhinta 10 € / muut 20 €

Huom! Jäsenhinta kursseille on voimassa vain kun kurssilaisella itsellään on Ursan jäsenyys. Huoltajan jäsenyys ei oikeuta jäsenhintaan.

Kurssilaisen tiedot *

Helsingin observatorio, tiistai klo 18-19.30
haastava

Kesto: 23.1.-24.4.
vetäjä: Emilia ja Antti
jäsenhinta 10 € / muut 20 €

Kurssilla tutustutaan monipuolisesti matemaattisiin menetelmiin ja ratkaistaan ongelmia niitä soveltaen. Opitaan uusia lähestymistapoja niin teoreettisten kuin käytännön ongelmien ratkaisemiseen. Kurssilla edetään nopeasti, ja kurssi sopiikin erityisen hyvin niille, jotka kaipaavat haastavampia ongelmia kuin mitä peruskoulussa käydään. Kurssilla opitut menetelmät ovat matemaattisen luonteensa vuoksi universaaleja, ja niistä on hyötyä läpi peruskoulun ja lukion, missä monet niistä tulevatkin vastaan.

Lähtötasovaatimus: Matematiikan peruskurssi 1, tai vastaavat tiedot (lisätietoja voi tiedustella osoitteesta nuoriso@ursa.fi). Kurssille voi tulla myös täysin uutena, mutta se saattaa olla alkuun haastavaa.

Tuotekoodi

0221689214687

Tähtitieteellinen yhdistys Ursa ry

Ursa on Suomen suurin tähtitieteellinen yhdistys. Välitämme tietoa tieteestä ja tarjoamme selkeän ja asianmukaisen käsityksen maailmankaikkeudesta. Ursan jäsenet ovat kaikenikäisiä tiedonjanoisia ihmisiä ympäri Suomen.

Ursa julkaisee Tähdet ja avaruus -lehteä sekä tietokirjoja tähtitieteestä ja sen lähitieteistä. Hyvälaatuiset kaukoputket ja tähtikiikarit saat jäsenenä edullisemmin Ursan myymälästä. Tietämättömyyttä, toivottomuutta ja tylsistymistä vastaan tarjoamme kursseja, esitelmiä, kerhoja ja leirejä sekä Kaivopuiston tähtitornilla tähti- ja aurinkonäytöksiä.

>> Uskalla tietää, liity Ursaan.