Helios

Helios Quantum-4 20×80 -kiikari

397,00 441,00

Suuren suurennuksen antava tähtikiikari triplettiobjektiiveilla.

Helios 20×80 -kiikari antaa suuren suurennuksen. Sillä voi katsella kaukaisia kohteita kuten tähtijoukkoja ja galakseja, myös Kuun kraatterit erottuvat hienosti. Kolmielementtinen objektiivi vähentää värivirhettä, parantaa tarkkuutta kuvan reunoilla ja kuvakenttä on tasaisempi.

Kiikarin käyttö edellyttää jalustaa. Jalustan tulee olla riittävän korkea, koska tähtikiikarilla katsotaan jyrkästi yläviistoon ja katselijan tulee mahtua seisomaan suorana kiikarin alla. Suosittelemme esim. Fotomate VT 680-222-jalusta.

Kiikarin ominaisuuksia:

• objektiivilinssin halkaisija 80 mm
  • kolmielementtiset objektiivilinssit
  • suurennus 20x
  • näkökenttä n. 3,2°
  • okulaaritarkennus
  • monikalvopäällystetty optiikka
  • BaK-4 prismat
  • kiinnitys jalustaan keskitangosta 1/4″ jalustakierteellä
  • paino n. 3,2 kg.
  • vesitiivis
  • kova, sisältä pehmustettu kuljetuslaukku.
    Huom, malli ei sovellu erityisen hyvin silmälasien kanssa käytettäväksi.
Paino 6 kg
Mitat 43 x 31 x 18 cm
Tuotekoodi

30808

Tekijä

Helios

Tähtitieteellinen yhdistys Ursa ry

Ursa on Suomen suurin tähtitieteellinen yhdistys. Välitämme tietoa tieteestä ja tarjoamme selkeän ja asianmukaisen käsityksen maailmankaikkeudesta. Ursan jäsenet ovat kaikenikäisiä tiedonjanoisia ihmisiä ympäri Suomen.

Ursa julkaisee Tähdet ja avaruus -lehteä sekä tietokirjoja tähtitieteestä ja sen lähitieteistä. Hyvälaatuiset kaukoputket ja tähtikiikarit saat jäsenenä edullisemmin Ursan myymälästä. Tietämättömyyttä, toivottomuutta ja tylsistymistä vastaan tarjoamme kursseja, esitelmiä, kerhoja ja leirejä sekä Kaivopuiston tähtitornilla tähti- ja aurinkonäytöksiä.

>> Uskalla tietää, liity Ursaan.