Helios

Helios Quantum 4 15×70 -kiikari

265,00 295,00

Valovoimainen tähtikiikari.

Helios Quantum -kiikari on tavallista maakiikaria valovoimaisempi. Sillä voi katsella kaukaisia kohteita kuten tähtijoukkoja ja galakseja mutta myös Kuun kraatterit erottuvat hienosti.

Kiikari tuo paljon lisää iloa tähtien katseluun paljaaseen silmään verrattuna. Kiikari on myös tervetullut lisä kaukoputkea käyttävälle harrastajalle, se on helpompi ottaa esille kuin kaukoputki ja taivasta tulee ehkä tarkkailtua useammin kuin pelkän kaukoputken avulla.

Kiikarin käyttö edellyttää jalustaa. Jalustan tulee olla riittävän korkea, koska tähtikiikarilla katsotaan jyrkästi yläviistoon ja katselijan tulee mahtua seisomaan suorana kiikarin alla. Suosittelemme esim. Fotomate VT 680-222-jalusta.

Ursasta on saatavissa jalustasovite kiikarin kiinnittämiseksi kamerajalustaan. Kiikarin mukana tulee joko kovakantinen kantolaukku tai olkalaukku riippuen tuotantoerästä. Voti tarkistaa asian Ursasta.

Kiikarin ominaisuuksia:

• objektiivilinssin halkaisija 70 mm
  • suurennus 15x
  • näkökenttä n. 4,4°
  • keskitarkennus
  • monikalvopäällystetty optiikka
  • BaK-4 prismat
  • 1/4″ jalustakierre keskiakselin päässä
  • paino n. 2 kg.
  • vesitiivis

”Good for deep-sky views”…. ”The field of view was also noticeably sharper than nearly all the binoculars on test”
(Quantum-4 15×70 model)
BBC Sky At Night Magazine

Paino 3 kg
Mitat 38 x 28 x 14 cm
Tuotekoodi

30873

Tekijä

Helios

Tähtitieteellinen yhdistys Ursa ry

Ursa on Suomen suurin tähtitieteellinen yhdistys. Välitämme tietoa tieteestä ja tarjoamme selkeän ja asianmukaisen käsityksen maailmankaikkeudesta. Ursan jäsenet ovat kaikenikäisiä tiedonjanoisia ihmisiä ympäri Suomen.

Ursa julkaisee Tähdet ja avaruus -lehteä sekä tietokirjoja tähtitieteestä ja sen lähitieteistä. Hyvälaatuiset kaukoputket ja tähtikiikarit saat jäsenenä edullisemmin Ursan myymälästä. Tietämättömyyttä, toivottomuutta ja tylsistymistä vastaan tarjoamme kursseja, esitelmiä, kerhoja ja leirejä sekä Kaivopuiston tähtitornilla tähti- ja aurinkonäytöksiä.

>> Uskalla tietää, liity Ursaan.