Helios, Ursa ry

Aloituspaketti tähtiharrastukseen

170,00 184,00

Ota tähtitaivas haltuun planisfäärikartan, Tähdet-vuosikirjan ja hyvän kiikarin avulla.

Aloituspaketin kiikari saatavilla myös erikseen tästä.

Ota tähtitaivas haltuun Ursan suositulla tähtiharrastuksen aloituspaketilla, joka sisältää planisfääri-tähtikartan, Tähdet-vuosikirjan ja hyvän kiikarin. Aloituspaketti soveltuu myös oivasti lahjaksi tai tähtiharrastusta aloittelevalle lapsellekin.

• Ursan planisfäärillä opit hahmottamaan tähtitaivasta ja löytämään yleisimpiä katselukohteita.
  • Tähdet 2024 -vuosikirjassa esitellään kulloinkin näkyvissä olevaa tähtitaivasta, erityisesti vaihtelevia taivaan tapahtumia, kuten Kuun ja planeettojen näkyminen, meteoriparvet, pimennykset ja listataan myös mielenkiintoisia harvinaisia ilmiöitä. Tähdet-vuosikirja opastaa havainnollisin tekstein, kartoin, kuvin ja taulukoin.
  • Helios Naturesport-Plus 10×50 WA on hyvä ja laadukas, aloittelijoille sopiva tähtikiikari tähtien katseluun. Sen valovoima ja suurennus tuovat paljaisiin silmiin verrattuna paljon lisää katsottavaa taivaalta. Seulasten tähtijoukko avautuu useiksi tähdiksi ja Orionin sumun usva tulee näkyviin. Kiikari soveltuu kokonsa ja suurennuksensa puolesta vielä käsivaralta käytettäväksi ja sopii myös päiväkäyttöön.

Helios Naturesport-Plus 10×50 WA -kiikarin ominaisuudet:

• objektiivilinssin halkaisija 50 mm
  • suurennus 10x
  • näkökenttä n. 6,5°
  • sopii myös silmälasien kanssa käytettäväksi
  • keskitarkennus
  • monikalvopäällystetty optiikka
  • BaK-4 prismat
  • 1/4″ kierre keskiakselin päässä jalustasovitetta varten
  • pehmeä kantolaukku

Vaativammassa käytössä suosittelemme kiikarin käyttämistä jalustan kanssa tai sen tukemista esim. aidantolppaan. Kiikari kiinnitetään jalustaan jalustasovitteella.

Tähtitieteellinen yhdistys Ursa ry

Ursa on Suomen suurin tähtitieteellinen yhdistys. Välitämme tietoa tieteestä ja tarjoamme selkeän ja asianmukaisen käsityksen maailmankaikkeudesta. Ursan jäsenet ovat kaikenikäisiä tiedonjanoisia ihmisiä ympäri Suomen.

Ursa julkaisee Tähdet ja avaruus -lehteä sekä tietokirjoja tähtitieteestä ja sen lähitieteistä. Hyvälaatuiset kaukoputket ja tähtikiikarit saat jäsenenä edullisemmin Ursan myymälästä. Tietämättömyyttä, toivottomuutta ja tylsistymistä vastaan tarjoamme kursseja, esitelmiä, kerhoja ja leirejä sekä Kaivopuiston tähtitornilla tähti- ja aurinkonäytöksiä.

>> Uskalla tietää, liity Ursaan.

Saatat myös pitää...