Tähtitieteellinen yhdistys Ursa

[13.3.] Ursa keskeyttää toistaiseksi lasten ja nuorten toiminnan nopeasti etenevän koronavirustilanteen johdosta. Toiminta päättyy välittömästi. Mikäli tilanne kohentuu ja kevään aikana ennätetään vielä jatkaa kokoontumisia, tästä tiedotetaan myöhemmin.

Pahoittelemme tilannetta!

Ohjaajamme ovat yhteydessä huoltajiin ja nuoriin mahdollisimman pian.

Nuorisotoiminta Helsingissä

Kursseilla ja kerhoissa lapset ja nuoret pääsevät tutustumaan maailmankaikkeuden mielenkiintoisiin ilmiöihin ja ihmiskunnan tieteellisiin saavutuksiin, aina suurista galaksijoukoista atomeihin, raketeista kuulaskeutumiseen ja supernovaräjähdyksistä mustiin aukkoihin. Mahdollisuuksien mukaan pyritään myös havaitsemaan taivaan kohteita sekä käymään Observatorion planetaariossa. Matematiikkakursseilla lähestytään matematiikkaa, fysiikkaa ja kemiaa eri tavalla kuin kouluopetuksessa.

Vaikeusasteita on kolme: aloittelijaystävällinen, helppo ja haastava. Alottelijaystävälliset ja helpot kurssit ja kerhot soveltuvat molemmat aloittelijoille, mutta helpoilla edetään nopeammassa tahdissa ja ohjauksen seuraaminen vaatii jo hiukan keskittymistä. Haastaville kursseille on tyypillisesti joitain lähtötasovaatimuksia.

Huom! Jäsenhinta kursseille on voimassa vain kun kurssilaisella itsellään on Ursan jäsenyys. Huoltajan jäsenyys ei oikeuta jäsenhintaan.