Kirjoittajan mukaan: Sami Luoma-Pukkila (uggi_at_hidden_email_address.net)
Päiväyksen mukaan: 20.07.2007

timo.leponiemi_ät_yle.fi wrote:
> YLE-uutinen 19.7. klo 5.35:
>
> Voimakas tuuli kaatoi yöllä puita Valkealassa Kymenlaaksossa.
> Pohjois-Valkealassa Hillosensalmen aseman tienoilla puuskarintama kaatoi
> puita arviolta 20 - 30 mökin päälle. Kymenlaakson pelastuslaitoksen
> päivystävän palomestarin Markku Alhon mukaan kukaan ei ole tiettävästi
> loukkaantunut myrskyn seurauksena.
>
> Sen sijaan Hillosensalmen aseman, Mäntysaaren, Kinansaaren, Lehtisaaren ja
> Korpisaaren alueella useat mökit ovat kärsineet katto- ja räystäsvaurioita.
> Myös ikkunoita on hajonnut monin paikoin. Myrsky kaatoi puita myös useiden
> [...]

Käytiin porukalla kuvailemassa Hillosensalmen tuhoja raivaustöiden jäljiltä. Kiitokset Jukka H:lle kyytiin ottamisesta :)

Kuvia löytyy osoitteesta
http://www.sivari.org/~uggi/gallery/valkeala_07-07-19/

Väsäilin myös ajankulukseni karttakuvan päälle summittaisen arvion havaitsemastani tuhoalueesta ja muutaman numeroidun kuvan, jos vaikka tuosta saisi sitten hieman paremmin tolkkua. Puut ovat kaatuneet enemmän tai vähemmän idän suuntaan.

--
...ja ne karttapohjan copyrightit ja muut eivät tietenkään ole minulla,
että nillinnillinhyihyinytvaan ;p