Kirjoittajan mukaan: Emma Herranen (mellon_at_hidden_email_address.net)
Päiväyksen mukaan: 03.08.2005

On Wed, 3 Aug 2005, jukka ruotsalainen wrote:
> sitä on kiva herätä ja lukea Aamulehdestä mitä kaikkee voikaan tapahtua kun
> itse on töissä.
> https://ytti.fi/~jukka/myrsky/trombi_tampereella.pdf
>
> Itse asun tuosta paikasta muutaman sadan metrin päässä.
>
> Kuva on scannattu 3.8.05 aamulehdestä.

Satuin itseasiassa näkemään tuon trombin. Onnekseni työskentelen Tampereen keskustan tuntumassa toimistotalon ylimmässä kerroksessa ikkunan vieressä. Sopiva työympäristön valinta on ollut mitä parahin sääilmiöiden seuraamisen kanssalta. Satuin taas vilkaisemaan ikkunasta pihalle nörtityksen lomassa ja kaupungin yllä näkyi pystysuora suppilo. Hetken löi aivot tyhjää: "OMG! WTF? Ei kai tuo mene maahan saakka?!" Hätistin pari työtoveria ihmettelemään meininkiä ja katsoimme yhdessä kuinka suppilo pikkuhiljaa haihtui pois. Kokonaisuudessaan eilisen päivän aikana kaupungin yli vyöryi kolmisen kappaletta heikosti ukkostavaa solua.

Valitettavasti minulla ei ollut kameraa mukana eikä keneltäkään toimistolla löytynyt moista vehjettä. Jouduin siis ottamaan kuvan vain kännykän kameralla jonka kuvanlaatu lähinnä tekee ihmisen äärettömän surulliseksi. En ole jaksanut kuvaa vielä kaivaa pihalle.

Meillä on täällä Tampereella hieman hemmoteltu nyt kesällä sääilmiöillä. Heinäkuun alussa oli mukavasti se iso raesade ja nyt pieni kenttätrombi. Kunnon ukkonen vielä puuttuisi että voisi taas leikkiä salamakuvauksella.

  • Emma
--
http://www.ursa.fi/~mellon/saa/index.shtml