Kirjoittajan mukaan: Marko Pekkola (jmpekkol_at_hidden_email_address.net)
Päiväyksen mukaan: 18.02.2008

Klaukkalassa just ihan äsken matalalla horisontissa kapealla alueella, ihanan epätyypillisiä, mutta sanoisin että hyvinkin todennäköisesti aitoja helmiäisiä.

Matalalla auringonlaskun suunnalla. Kun Aurinko meni jo kovin matalalle horisontin alle ja suurin valo pilvialueesta oli sammunut niin pilvet oli yhä hohtavia ja värit muuttui vaaleansmaragdin vaaleanvihreissä kohdissa kauniin herkullisiksi.

Uskomattoman vaalea ja kaunis vihreä parhaassa kapeassa ja yöpilvimäisen oloisessa yhdessä suikaleessa.

Mikä oli erikoista oli pilviosasten yhdensuuntaisuus, eli kohtalaisen hyvä järjestäytyneisyys, aaltoilevaisuus vähäisempää, ei kuitenkaan mitään normaalia Cs tai Ci -kamaa. Ne olisi äsken olleet jo pimeitä.

Parh. terv.
Marko

Marko Pekkola
Tahdet ja avaruus -journal