Kirjoittajan mukaan: Panu Lahtinen (pnuu_at_hidden_email_address.net)
Päiväyksen mukaan: 09.07.2007

On Sun, Jul 08, 2007 at 11:59:59PM +0300, Veikko Makela wrote:
> Hei!
>
> Tänään tuossa klo 16.15 tienoilla näkyi Auringon alla värikäs
> allasivuava. Olimme autolla liikkeessä ja juuri tulleet sade-
> kuuron läpi kuivalle puolelle Helsinkiin. Olen tottunut siihen,
> että allas on yleensä väriltää POKVa eli keltaisen jälkeen värit
> sekoittuvat, ihan joskus valkoisen ulkoreunalla on sinertävää.
> Tämä ilmestys oli aika puhdas värinen vihreään, siniseen asti.
> Kovin kirkas se ei ollut.

Minä näin pilvien raosta kirkkaan halon vähän viiden jälkeen eilen. Mielessä kävi, notta olisiko 23par, mutta haloatlasta selaillen arvelu on kuitenkin vahvemmin 22ys:n puolella. Aurinko oli noin 29 asteen korkeudella (17:08, Vantaan Koivukylä). Kuva on käsittelemätön.

http://www.puuppa.org/~pnuu/tmp/22ys_vai_23par.png

> Muita haloja ei näkynyt, sillä taivaalla oli paljon muitakin
> pilviä kuin cirrostratusta.

Näinpä. Tämän seurauksena ei pinoamisestakaan olisi tullut mitään, kun tuo kuuropilvi liikkui niin vauhdikkaasti, eikä Aurinkokaan näkynyt.

--
Panu
"You haven't really been anywhere until you've got back home",