Kirjoittajan mukaan: Marko Riikonen (marko.riikonen_at_hidden_email_address.net)
Päiväyksen mukaan: 21.11.2006

Juu, Toivonen tosiaan soitteli minullekin jossain vaiheessa asiasta. Kyllä, mies on suorittanut lyhyen haloaktiiviuran 80-luvulla.

Itse näkisin kyseisen projektin melkoisen mullistavana tapauksena. Toimiessaan se avaisi aika hurjia näkymiä. Konsepti voisi levitä pohjoisempiin kaupunkeihin joissa on useammin tarjolla oikeanlaisia kelejä timanttipölyn muodostumiselle. Tätä myötä suuren yleisön valveutuneisus haloista nousisi kovasti. Lopulta homma alkaisi levitä maailmallekin ja kohta lumitykkin valmistajat alkaisivat liukuhinoiltaan tuottaa myös halotykkejä.

Helsinki ei todellakaan ole paras paikka projektin kokeilulle, varsinkin kun paikkana on lähellä merta oleva rautatientori, jolloin jääkidepilvet sopivalla kelillä helposti kulkevat meren ylle. Mutta jos tuolla onnistutaan luomaan muutamakin halonäytelmä talven mittaan, se osoittaa että homma toimii ja siitä on hyvä lähteä kehittämään eteenpäin. En tiedä millaisia suuttimia Toivonen aikoo käyttää, itse suosittelin pientä pisaraa tekevää suutinta jottei turhaan tule lunta maahan. Ongelmana saattaa vain olla etteivät pisarat jäädy helposti ja siksi kehotin myös tutkimaan nukleointia bakteeriproteiinilla.

Marko

> Tuosta soiteltiin minulle jossain välissä. Ohjasin Mikkilälle kun Marko on omaa
> halotykkiprojektia tehnyt.
>
> Olisi tietysti ihan hauskaa jos joku lähistöllä asuva koettaisi seurata kuin usein
> tuo "haloprojektoripylväs" loihtiin niitä "hämmästyttäviä valoilmiöitä
> Rautatientorin ylle..."
>
> Jarmo

WCM_GLOBAL_CONTEXT=/fi/Liikuntavirasto/Liikuntapaikat/Tekoj%C3%A4%C3% A4radat/Rautatientorin+j%C3%A4%C3%A4puisto