Kirjoittajan mukaan: Jarmo Moilanen (jarmo.moilanen_at_hidden_email_address.net)
Päiväyksen mukaan: 06.11.2006

Juu. Tuossa kuvassa näkyy kuinka nuo "horisonttirenkaan" pätkät levenee kohti sivulamppuja.

Ylös ja alas menevät levenevät pilarit eivät ole myöskään pilareita vaan 22 sivuavat kaaret (plus Parry kamaa luultavasti myös). Ne Y-muotoiset pilarit ovat nimenomaan 22 ylläsivuavia.

Jos kunnon 3D efekti näkyy niin molemmat, sivulamput ja 22 sivuavat, kaartavat kohti havaitsijaa. Nyrkkisääntönä näissä on se, että havaitsijaa lähimpänä olevissa kiteissä halo näkyy lähimpänä sitä "oikeaa" suuntaa taivaalla.

Jarmo

Lainaus Arto.Oksanen_at_tietoenator.com: